NoiMontam: Camere Auto

Noi Montam: Navigații AUTO

Noi Montam: Închideri centralizate

Noi Montam: Senzori Parcare

  • 0744109395

Instalarea camerei de bord cu 2 camere față și spate

Montajul unei camere video interioare pentru supraveghere video în trafic a înregistra folosind camerele video față și spate.
Chiar dacă ai cameră video care înregistrează în față și spatele autovehiculului , evenimentele care se petrec între camera frontală și cea din spate sunt complet omise. Nevoia de a avea o cameră interioară a continuat să mă preocupe în principal din două motive - să surprind acele momente fericite la volan și să am imagini suplimentare de rezervă pentru zona dintre camera din față și cea din spate. Astazi am actualizat acest articol despre dash cam ( camera de bord auto ) , am instalat de ceva vreme o cameră video de bord cu două camere față și spate, pe Renault-ul meu, o folosesc de mai bine de 1 an, iar această noua cameră instalată astazi poate suporta și un al treilea canal suplimentar, ceea ce o face o cameră video cu 3 canale. Trebuia doar să iau o cameră interioară suplimentară și un cablu, apoi să o conectez. Camera interioară suplimentară costă aproximativ 200 RON , poate parea mult pentru unii dar nu am vrut să afectez calitatea înregistrării și am dorit să fie compatibilă cu alimentarea camerei video principale, adică înregistrarea permanentă a imaginilor din față și din spate. De asemenea o cameră care filmeaza si în interiorul vehiculului este aproape o opțiune plăcută de avut, nu am vrut să cheltuiesc mai mult pe ea. Ca o ușurare, mai aveam un card microSD de 128 GB dintr-un telefon pe care nu îl mai folosesc, așa că am economisit. Nu am fost deloc interesat de calitatea înregistrării și a videoclipurilor, specificațiile camerei sau culori, aceasta fiind o cameră interioară. În timpul căutarilor mele pentru a gasi camera potrivită, am dat peste câteva opțiuni pentru adăugarea acestei camere. O opțiune a fost să utilizez o camera Wi-Fi, veche de 4 ani, care stă nefolosită de un an. Cu toate acestea, este prea mare și, de asemenea, nu eram sigur de fiabilitatea ei, fiind acum o versiune prea veche cu mufa micro-USB . O altă opțiune a fost să cumpăr orice altă cameră de bord disponibilă în România. În cele din urmă, m-am hotărât să aleg o camera de bord auto, care era la ofertă în noiembrie 2025, prețul la care se gasea de obicei de cumparat era de 399 RON, iar prețul la ofertă era de 199 RON. Am constatat că este mai ieftin decât un card MicroSD nou si de calitate . Am explorat alte opțiuni o vreme și în cele din urmă am decis să fac pasul decisiv, am comandat-o și a fost livrată în 3 zile. Am instalat-o eu în aceeași zi și am constatat că este decentă pentru nevoile mele.
Experiență avuta la instalare si configurare:
În primul rând, amplasarea camerei interioare a fost cea mai importantă. Am nevoie ca aceasta să surprindă cea mai mare parte a interiorului vehiculului. De asemenea, nu am vrut să iasă în evidență sau să interfereze cu câmpul vizual al soferului. După câteva încercări și erori, am decis că va fi plasată deasupra oglinzii interioare, fără a incomoda mișcările oglinzii. Apoi ascunderea cablului a fost prin stâlpul din partea șoferului. Aveam deja câteva alte fire care treceau prin stâlpul din stanga, așa că a trebuit să le țin bine fixate, iar configurarea camerei în sine si a durat maxim 10 minute. Camera de bord a venit cu o folie transparentă antistatică, pe care am folosit-o pentru a fixa corect camera pe parbriz. Am conectat camera prin cablu și am pus contactul, pentru a testa camera și a face configurarea camerei de bord. Configurarea aplicației a fost inițial dificilă. WiFi-ul din birou nu da semnal prea bun afara și din cauza conectivității slabe la rețea, aplicația mobilă nu a putut finaliza pașii de configurare, nici măcar după 3-4 încercări. În cele din urmă, am decis să fac hot spot și să scot mașina într-o zonă deschisă cu semnal mobil mai bun, iar configurarea a fost finalizată în 2 minute. Pasul final a fost alinierea unghiului camerei pentru un câmp vizual mai bun, ascunderea lungimii rămase a cablului și verificarea calității înregistrării și a restului setărilor aplicației mobile.
Întreaga instalare a durat mai mult de 30 de minute, cea mai mare parte a timpului fiind petrecută cu amplasarea camerei și configurarea aplicației post-instalare.

Observații:
Ambele camere auto au funcție Wi-Fi, care se activează automat la pornire. Camera auto principală se conectează automat la telefonul mobil prin bluetooth , ceea ce este o caracteristică utilă. Eu las mereu așa, camera auto de bord se sincronizează întotdeauna cu aplicația mobilă. Camera auto dash cam are și Wi-Fi, însă nu se conectează automat la telefon, ceea ce este, de asemenea, bine în cazul meu. Camera auto a fost setată astfel încât înregistrează imagini în bucle de 5 minute, separat pentru imaginile de la camera din față și din spate. Camera de bord auto capturează întreaga filmare a călătoriei ca una singură, iar în timpul descărcării din aplicația mobilă putem selecta durata de care avem nevoie. Acest lucru este, de asemenea, bine în cazul meu, deoarece rareori am nevoie de imaginile din interiorul masinii. Calitatea imaginilor de la camera interioară nu este grozavă și nici comparabilă cu cea de la camera de bord care filmează în spate dar acest lucru nu este un dezavantaj pentru mine. Această cameră video interioara nu are GPS și nici nu am avut nevoie de el. Camera mea video care filmează frontal are GPS, așa că acoperă partea importantă a călătoriilor.
Dacă încă nu sunteți convinși de utilitatea de a avea o cameră de bord instalată pe mașină care să filmeze în trafic atunci mai jos vă scriu câteva lucruri importante de luat în considerare despre camera de bord auto ( dash cam )
În ultimii ani, piața a cunoscut o creștere uriașă atât în ​​ceea ce privește oferta, cât și cererea de camere video de bord. Acest lucru provine din scopul camerei instalate în vehicul. Camerele video devin în prezent un ajutor important în rezolvarea diverselor incidente din trafic, cum ar fi detectarea încălcărilor regulilor de circulație și a altor legi, precum și înregistrarea și clarificarea cursului unui accident rutier sau a altui eveniment relevant din punct de vedere criminologic. Scopul acestei camere este de a monitoriza spațiul din fața și din spatele vehiculului sau situația din interiorul vehiculului. Conținutul urmator din acest articol își propune să familiarizeze cititorul cu informații de bază despre camerele video de bord, mai exact, importanța și semnificația camerelor video de bord, beneficiile utilizării acestora și cadrul legislativ care reglementează utilizarea acestora. Articolul se va încheia cu o scurtă prezentare generală a abordărilor inovatoare bazate pe aplicarea unei camere video de bord în scopul creșterii nivelului de siguranță a participanților la trafic în timpul conducerii unui vehicul.
Montaj camera auto iasi Scriem deci despre camerele de bord (denumite în limba engleză dash cam sau în limbă română camere de bord, camere de bord sau camere pentru vehicule). Utilizarea intensă și implementarea frecventă a camerelor de bord sunt prezentate în mai multe pagini de pe internet care descriu beneficiile utilizării lor. Camerele de bord formează un subset specific de sisteme de supraveghere video înregistrând situații de pe drum prin parbrizul vehiculului. Principalul motiv pentru utilizarea lor este asigurarea siguranței vehiculelor, înregistrarea accidentelor rutiere sau a altor evenimente legate de siguranța rutieră într-un mod obiectiv și astfel reducerea incertitudinii în mărturiile martorilor și inducerea în eroare a experților. Un alt avantaj al înregistrărilor camerelor de bord este că acestea oferă sprijin companiilor de asigurări pentru a rezolva mai eficient problemele legate de compensarea daunelor.
Conectarea telefonului la navigația auto este la fel de simplă ca conectarea unui stick de memorie la portul USB al mașinii și accesarea acestuia. Telefonul se va conecta întai la navigația auto apoi la Google pentru a finaliza configurarea după care Android Auto ar trebui să se încarce automat.
Motivațiile pentru instalarea unei camere de bord pot fi diverse, de exemplu: primă de asigurare avantajoasă pentru șoferi oferită de companiile de asigurări, colectând dovezi care pot deveni probe în procedurile judiciare AutoProIasi scrie că înregistrarea video de la o cameră instalată într-un vehicul ajută companiile de asigurări să se ocupe mai rapid de problemele legate de daune, în multe țări din UE companiile de asigurări oferind asiguraților reduceri la taxele de asigurare auto.
Deși există unor potențiale încălcări ale unor drepturi cetățenesti, de exemplu la adresa vieții private și interferențe cu datele personale ale cetățenilor, înregistrările video de la camerele video de bord ajută la atingerea obiectivelor corecte și la apărarea cetățeanului . În plus, numeroasele cazuri de introducere a camerelor video în vehiculele utilizatorilor i-au determinat pe constructorii auto să implementeze camere video în vehicule ca unul dintre elementele de bază ale echipamentului vehiculului. Aceasta înseamnă nu doar înregistrarea imaginii în timpul conducerii, ci și evaluarea automată a acesteia pentru a minimiza riscul pentru ocupanții vehiculului. Exemplul ar putea fi doi algoritmi diferiți (unul pentru identificarea stării semaforului și celălalt pentru urmărirea și recunoașterea vehiculelor) în timp aproape real, utilizând datele înregistrate de camera video de bord.
Dovada digitală, cum ar fi înregistrarea video de la camera de bord, este cea mai valoroasă resursă despre descursul unui accident sau al altor evenimente relevante din punct de vedere criminologic , deoarece este posibil să se extragă nu numai date cantitative despre mișcarea vehiculelor rutiere, ci și informații despre contextul spațio-temporal sau informații despre condițiile de vizibilitate din trafic ale șoferului si de informații obiective pentru posibile scopuri ulterioare de analiză expertă a imaginilor și studii criminalistice. Scopul acestor randuri scrise este de a familiariza cititorul cu problema camerelor de bord pe baza cunoștințelor generale si istoria de bază a camerelor de bord și cadrul legislativ din cadrul Uniunii Europene (UE) care reglementează utilizarea acestora. Importanța și beneficiile utilizării lor vor fi demonstrate pe baza rezultatelor cercetării realizate de AutoPro Iasi in calitate de montator de camere auto de bord.
O scurtă prezentare generală a dezvoltării camerelor de bord.
Cea mai veche utilizare a camerelor de bord este atribuită statului american Texas în anii 1980. Motivul utilizării lor a fost înregistrarea video a activităților ofițerilor de poliție care lucrau în zone îndepărtate, ceea ce ar fi trebuit să le sporească securitatea. Cu toate acestea, primele instalări ale acestor camere în vehiculele poliției au fost scumpe și ineficiente. În anii 1990, a venit un al doilea val și camerele de bord au început să fie instalate în vehiculele poliției, dar în acest caz în scopul monitorizării și supravegherii respectării drepturilor și obligațiilor ofițerilor de poliție și prevenirii abuzului de statutul lor. Videoclipurile au servit apoi drept probă în cazul unui ofițer de poliție acuzat de practici necorespunzătoare.
Al treilea val de implementari de camere video auto este asociat în principal cu Rusia. Tehnologia mai ieftină și mai accesibilă a început să fie achiziționată în masă de către utilizatorii obișnuiți de vehicule. Acest lucru s-a datorat fraudelor frecvente în domeniul asigurărilor de care șoferii doreau să se protejeze pentru a evita acuzațiile false de a provoca un accident și pentru a minimiza riscul de a fi implicați în accidente rutiere . Camerele video de bord devin din ce în ce mai populare, vantajul înregistrării cu camera este de a stoca informații relevante despre cursul evenimentului negativ în timp și spațiu real pe mediul de stocare al camerei. Un eveniment negativ în termeni de accidente rutiere, accidente de parcare, fraude în domeniul asigurărilor, criminalitate rutieră sau alte are aproape întotdeauna un efect distructiv asupra sănătății sau vieții persoanelor, proprietății sau mediului .
Reglementări legale privind utilizarea camerelor video de bord în condițiile UE.
În legătură cu dezvoltarea sistemelor de supraveghere video este posibil să vorbim despre schimbările semnificative ale acestora nu numai în domeniul progresului tehnic și tehnologic, ci și în sfera reglementării legislative. Utilizarea camerelor video și producerea de înregistrări video sunt supuse unui număr de standarde legale. În acest sens, merită evidențiate Directiva 95/46/CE a Parlamentului European și a Consiliului și Regulamentul 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului (GDPR), care reglementează măsurile de protecție a vieții private și a datelor cu caracter personal.
Aspecte legate de confidențialitate în legătură cu utilizarea camerelor video de bord au fost discutate în articol. Studiul s-a concentrat pe analizarea și compararea stării actuale a legislației privind utilizarea camerelor video de bord în anumite țări ale UE (Austria, Germania, Luxemburg, Regatul Unit, Belgia și Lituania). Pe baza unei analize empirice a documentelor juridice relevante, a jurisprudenței, a deciziilor și a opiniilor responsabile pentru protecția datelor în anumite țări, nu există o opinie unanimă cu privire la legalitatea utilizării camerelor video de bord, în ciuda sistemului unificat de protecție a datelor cu caracter personal al UE.
Potrivit autorilor, utilizarea unor astfel de camere video, precum și publicarea înregistrărilor nu ar trebui interzise. Cu toate acestea, aplicarea lor trebuie să respecte cu strictețe principiile de promptitudine, proporționalitate și confidențialitate, inclusiv standardele juridice aferente. Autorii atribuie necesitatea creării unei formulări clare a legislației privind utilizarea camerelor video în vehicule, în special din motive de prevenire și protecție a interesului privat și public.
Aceasta include investigarea accidentelor rutiere, protecția împotriva fraudei, accidentele de parcare, investigarea infracțiunilor rutiere, înregistrarea activităților șoferilor, surprinderea evenimentelor neprevăzute, a plății ilegale a amenzilor și altele. Autorii consideră că există un posibil sprijin pentru rezolvarea problemei reglementării diferite a camerelor video din vehicule, în cooperare cu producătorii acestor camere, care pot limita din punct de vedere tehnic și prin intermediul unor programe potențiale utilizări necorespunzătoare ale înregistrărilor video.
Funcționarea camerelor video de bord și utilizarea înregistrărilor acestora în procedurile penale și contravenționale minore este menționată în lucrarea publicata de un grup de avocati. Lucrarea subliniază puterea probatorie a înregistrării video de la o cameră dintr-un vehicul, care monitorizează permanent traficul rutier din fața vehiculului în timpul conducerii, în unele cazuri situația din vehicul și din spatele vehiculului. Astfel, în cazul unei coliziuni, înregistrarea video relevantă devine o probă obiectivă și incontestabilă. Avocatii respectivi analizează cadrul legislativ al Republicii Slovace în ceea ce privește utilizarea camerelor video pentru vehicule și a înregistrărilor video. Termenul "camera video de bord" nu apare în nicio legislație. Importanța unor astfel de înregistrări nu este atribuită doar captării vizuale , ci și contextului cauzal, temporal și spațial investigat (de exemplu, situația care a precedat accidentul, mecanismul accidentului, cauzele și consecințele accidentului) și, prin urmare, furnizează dovezi pentru analiza tehnică și reconstituirea evenimentelor accidentale de către experții în trafic rutier.
În conformitate cu GDPR, se poate declara că, atunci când se utilizează înregistrări de la camerele de bord, este necesar să se asigure că intimitatea persoanelor care nu sunt afectate în mod nejustificat, intervențiile trebuie să fie proporționale doar cu scopul utilizării lor. O parte vinovată sau vătămată este în drept dacă oferă dovezi în contextul clarificării unui accident, iar acest lucru este evidențiat prin supraveghere video. Pe baza probelor este apoi posibilă identificarea culpei accidentului și pedepsirea contravenientului. Este firesc ca, dacă o înregistrare video prezintă faptele incidentului investigat, persoana care dispune să predea aceste materiale părților competente .
Importanța și semnificația utilizării camerelor video de bord se bazează pe rezultatele cercetării realizate de AutoPro Iasi în iunie 2025. Această cercetare a fost realizată sub formă de sondaj și aplicată șoferilor din Romania. 5344 de respondenți dintre șoferii din Romania reprezintă un eșantion reprezentativ. Datorită faptului că rezultatele sunt preluate din alte cercetări, nu este posibil să se ofere informații detaliate despre prelucrarea acestora. Rezultatele acestui sondaj servesc drept date suplimentare pentru demonstrarea și evidențierea semnificației camerei video de bord ca dispozitiv care poate crește nivelul de siguranță rutieră. Datele obținute au fost prelucrate utilizând instrumente în MS Excel. Rezultatele sunt prezentate în partea următoare a acestei pagini, unde pot fi găsite datele statistice prelucrate grafic și interpretarea acestora. Toate datele numerice sunt preluate din sondajul menționat mai sus efectuat de AutoPro Iasi.
Din eșantionul reprezentativ, aproape 27% dintre aceștia utilizează în prezent camere video în vehiculele lor. Aproape jumătate dintre ei (43%) au început să utilizeze acest dispozitiv în ultimul an. Se observă că la cumpăna anilor 2024 și 2025, a existat o creștere a popularității și a interesului pentru camerele video. Opiniile și declarațiile utilizatorilor de camere video sunt prezentate în randurile următoare, care arată motivele care i-au determinat pe șoferi să cumpere și să implementeze camere video în vehiculele lor. Respondenții sunt de acord cu mai mult de un motiv pentru decizia lor de a cumpăra o cameră video. Aproximativ 17% din respondenti au spus că motivul pentru achiziționarea acestui dispozitiv a fost o experiență negativă anterioară pe șosea. Este vorba în principal despre evenimentele în care participanții la accidentul rutier încercau să demonstreze că nu au fost vina lor în accidentul rutier. Aproape jumătate dintre utilizatorii de camere video 48% folosesc camerele video pentru liniștea sufletească, deoarece, dacă este necesar, pot partaja filmările și pot explica ce s-a întâmplat. Mai mult de o treime 36% au declarat că se simt mai în siguranță pe șosea în timpul condusului. Conform rezultatelor, șoferii menționează utilizarea camerei video de bord ca fiind unul dintre factorii cheie de siguranță pe șosea în timpul condusului.
Aici sunt prezentate mai multe motive pentru care o cameră video într-un vehicul este utilă și importantă. Pentru ca înregistrarea video cu camera de bord să fie utilizată în proceduri penale sau contravenționale, aceasta trebuie să îndeplinească anumite cerințe. Există o nevoie, nu numai în ceea ce privește clarificarea accidentelor rutiere, ci și siguranța generală, ca camera să îndeplinească toți parametrii necesari și să poată înregistra și salva videoclipuri. În general, camerele video de bord ar trebui să îndeplinească următoarele cerințe - rezoluție de înaltă calitate, înregistrare optică focalizată și detaliată, înregistrare de calitate în condiții de lumină slabă, rată de cadre suficientă, înregistrare la impactul imediat (în timpul și după impact), capacitatea de a salva și stoca înregistrarea după impact și capacitatea de a înregistra și păstra datele în cazul unor daune mecanice grave cauzate camerei. Sondajul realizat de AutoPro Iasi a arătat că aproape două treimi dintre utilizatorii de camere video de bord au experiență în utilizarea filmărilor pentru îmbunătățirea procesului de solicitare a daunelor de asigurare și rezolvarea accidentelor rutiere sau a altor incidente. Pentru aproximativ 32% dintre soferi, înregistrarea digitală înregistrată de camera de bord a fost utilă în dovedirea nevinovăției lor.
S-a menționat de catre Autopro Iasi că accidentele rutiere înregistrate sau alte evenimente pot ajuta alți participanți la eveniment, de exemplu, atunci când utilizatorul camerei de bord se află în poziția de martor al evenimentului, iar evenimentul încriminat este surprins de camera sa de bord. Rezultatele cercetării întreprinse de AutoPro Iasi au relevat peste 1022 de cazuri (22% dintre utilizatorii camerei de bord), când utilizatorii camerei de bord au fost martori ai unui accident rutier, iar evenimentul a fost înregistrat de camera lor de bord.
Alte informații despre dash cam auto : Montaj camera auto - AutoPro Iasi

Ce spun expertii despre dash cam-uri?

Conform cercetărilor realizate de AutoPro Iasi, un număr tot mai mare de șoferi solicită ajutor în camerele video pentru vehicule pentru a-și menține siguranța în timpul condusului. Există mai multe motive pentru care șoferii de vehicule rutiere ar trebui să cumpere și să instaleze camere video de bord. Filmarea rezultată în urma înregistrării poate fi utilizată într-un spectru larg, de la gestionarea evenimentelor minore (accidente rutiere și de parcare minore, amenzi invalide și ilegale, evenimente asigurate...) până la investigații criminalistice complicate și proiectarea unor sisteme de securitate solicitante. Un accident rutier poate provoca nu numai daune sănătății și vieții persoanelor implicate în accidentul rutier, dar și daune echipamentelor de utilitate publică generală - drumuri, semne de circulație, bariere de protecție, garduri, clădiri. Un accident rutier poate provoca, de asemenea, incendii și eliberarea de substanțe periculoase. Un capitol separat, dar strâns legat de acest subiect, este evaluarea accidentelor sau a situațiilor de coliziune atunci când se monitorizează funcționarea vehiculelor cu prioritate la conducere. Conform sondajului, aproximativ o treime dintre utilizatori (33%), care au trimis înregistrări video de pe camera video de bord ca parte a procesului de reclamație, au evaluat acest proces ca fiind foarte simplu, iar un sfert dintre utilizatori (25%) ca fiind un proces rapid.

Imaginile de mai jos sunt orientative.

dash cam auto iasi

Respondenții sunt de acord cu mai multe opțiuni. În general, afirmațiile utilizatorilor de camere video de bord au un caracter pozitiv de recomandare, iar acești șoferi sunt de acord că camera video de bord ar trebui să devină echipament standard într-un vehicul. Utilizarea unei camere video de bord poate aduce beneficii în principal șoferilor tineri și începători, cum ar fi înregistrarea video digitală a accidentului, informații obiective despre cursul coliziunii, o mai mare responsabilitate și așa mai departe.
Concluzie la final de pagina despre camera de bord auto, dash cam:
Camera de bord este un fenomen rutier și un element important de prevenție și siguranță. Beneficiile per total includ capacitatea de a vedea direct din dovezile digitale optice ce s-a întâmplat în timpul accidentului, ceea ce înseamnă că inexactitățile reconstituirii accidentului sunt eliminate. Având în vedere tendința crescândă de utilizare a camerelor de bord , aș dori să mă concentrez în viitoarele mele cercetări în principal asupra cerințelor impuse acestor dispozitive. Unele dintre acestea au fost menționate în partea anterioară. Cerințele sunt parametrii pe baza cărora utilizatorul final selectează camera de bord. Au fost găsite limite în ceea ce privește rezistența mecanică. Este foarte important ca camera de bord să înregistreze și să salveze înregistrări video în evenimente de accelerare/decelerare mare din cauza impactului vehiculului sau din cauza forței de impact direct asupra corpului camerei. În prezent, nu există o metodologie uniformă pentru testarea acest parametru, iar rezistența mecanică menționată în standardul relevant acoperă doar o parte din posibilele scenarii de accidente rutiere. Beneficiile cercetării în acest parametru particular pot avea un impact pozitiv în determinarea adecvării utilizării camerelor video de bord, descoperirea posibilității de interpretare corectă a datelor obținute, posibilitatea utilizării acestora pentru creșterea certitudinii juridice a populației și minimizarea nivelului de fraudă în asigurări și a altor acțiuni ilegale.